Bewegen
353
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-353,theme-bridge,bridge-core-2.9.7,woocommerce-no-js,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,columns-3,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-28.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive

Bewegen

 

Bij Get Shaped sport je in TFM cabines. Deze cabines worden -met infrarood- verwarmd worden tot zo’n 37 graden. Infrarood werkt diep in de spieren en gewrichten en zorgt ervoor dat deze altijd warm zijn. Sporten in warmte is goed de doorbloeding, heeft een reinigende werking, is fijn voor de spieren, stimuleert de vetverbranding en werkt heerlijk ontspannend!

Tijdens het sporten in de warmtecabines wordt er liggend een doelgericht trainingsprogramma uitgevoerd. Doordat de oefeningen liggend worden uitgevoerd worden de rug en gewrichten ontzien. Het programma bestaat uit verschillende krachtoefeningen wordt speciaal op jou afgestemd. Er wordt rekening gehouden met conditie, gezondheid, gewicht en leeftijd. We zorgen dat alle spiergroepen gebruikt worden in het programma, zodat je je lichaam evenwichtig traint.

Sporten met blessures of lichamelijke klachten

Voor mensen met lichamelijke klachten zoals hernia, instabiliteitsklachten of gewrichtspijn is sporten in warmte heel geschikt. Door de spierversterkende-, stabiliserende- of stretchoefeningen in een verwarmde cabine uit te voeren bewegen gewrichten soepeler, herstellen spieren sneller en wordt bewegen makkelijker. Dus als je een blessure hebt, reumatische klachten hebt of altijd last van (bijv.) je rug/nek hebt, aarzel niet om even contact op te nemen zodat we kunnen kijken wat we voor jou kunnen betekenen!

 

Zeker niet onbelangrijk: ik weet uit ervaring dat veel vrouwen en mannen liggend sporten in warmte ontspannend én heel erg fijn vinden. En als het fijn is, ga je vaker en heb je beter resultaat!

Waarom bewegen in een TFM cabine?

Hieronder zie je alle voordelen op een rijtje:

De infraroodstraling werkt diep in op de spieren, het voorkomt daarmee spierpijn en stimuleert de doorbloeding. Hierdoor wordt de afbraak van vetreserves geactiveerd.

Individueel afgestemde trainingsprogramma’s en persoonlijke begeleiding.

Krachtoefeningen voor sterke spieren.

Positief effect op vermoeidheid, stress, hoofdpijn en slaapstoornissen.

Een sterk verbeterde stofwisseling.

Verlichting van veel reumatische- en gewrichtsklachten.

Vermindering van cellulitis.

Groepslessen

HOT HIT

 

Word fit en sterk met de HOT HIT!

 

Wil jij werken aan je uithoudingsvermogen en een boost geven aan je vetverbranding?

 

Kies dan voor een HIT training in de cabine. Deze full body workout van 45 minuten is gebaseerd op cardio- en krachtoefeningen in een tijdsinterval, afgewisseld met korte pauzes van actief herstel en rust.

Tijdens de HOT HIT lessen werk je aan snelheid, kracht en uithoudingsvermogen. Alle spieren van het lichaam worden getraind door de intervaloefeningen en afgewisseld met korte pauzes. Doordat je bij deze workout korte, intensieve oefeningen achter elkaar uitvoert, stimuleer je de vetverbranding.

Door de HIT te volgen in de cabine geef je je vetverbranding nog een extra boost! Je energieverbruik neemt namelijk toe in een warme omgeving.

 

Let op! Niet geschikt voor mensen met:

  • Hart- en vaatziekte
  • Hoge bloeddruk
  • Gewrichtsproblemen
  • Of mensen die langere tijd niet aan sport gedaan hebben

Pilates

 

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen.

 

Het hele lichaam is betrokken bij pilates. Maar je traint vooral je rompstabiliteit oftewel core-stability. Met ‘core’ wordt je romp of je kern bedoeld: een korset van spieren rondom je rug, buik en bekken. Bij het uitvoeren van allerlei bewegingen heb je deze spieren nodig. Een stabiele, sterke kern vermindert het risico op blessures en daarom is het verstandig om de stabiliteit van je kern te trainen.

Bij elke pilatesoefening zorg je ervoor dat je rug, buik en bekkenbodem aangespannen zijn. Elke beweging die je maakt, begint bij de kern van je lichaam. Een sterke kern geeft je met elke activiteit meer kracht en balans. De oefeningen beschermen je rug in het dagelijks leven en zorgen voor een goede houding.

 

Veel vormen van beweging richten zich op het trainen van losse delen van het lichaam in plaats van het trainen van het hele lichaam. Hierdoor worden bepaalde lichaamsdelen versterkt, maar andere juist weer verwaarloosd. Het zijn de meer oppervlakkige spieren die worden getraind. De diepliggende spieren die je nodig hebt voor een correcte houding in het dagelijks leven en die je helpen blessures te voorkomen, woorden daarentegen over het hoofd gezien. Pilates traint het hele lichaam, waardoor het zich gelijkmatig ontwikkeld.

Vacustep

 

Tijdens een sessie in de VacuStep beweeg je een half uurtje in een vacuüm ruimte. Vetcellen worden hierdoor afgebroken en afgevoerd. Cellulitis vermindert, je verliest centimeters en kilo’s. Daarnaast zorgen de infraroodlampen in de VacuStep voor een betere bloedsomloop, meer zweten en een betere verbranding.

 

Tijdens de startkuur kom je 3 tot 5 keer per week sporten in de VacuStep, daarmee rond je de kuur af binnen 4 tot 7 weken. Er zijn ook aanpassingen nodig in het voedingspatroon om het resultaat te optimaliseren. Het is ook mogelijk om 2 keer per week te komen maar dan kan het zijn dat het resultaat wat langer op zich laat wachten.

 

Sessie 1 t/m 6: Geen zichtbaar resultaat, wel voelbaar gladdere huid en betere doorbloeding
Sessie 7 t/m 12: De huid voelt strakker en steviger. Vermindering van cellulite begint
Sessie 13 t/m 15: De verbranding gaat beginnen!
Sessie 16 t/m 20: Er zijn zichtbaar centimeters verdwenen. De huid is zichtbaar gladder!

 

Tips voor Onderhoud
– Om de resultaten blijvend te houden is een wekelijkse sessie als onderhoud van belang.
– Tijdens een sessie is het drinken van water enorm belangrijk om vocht en afvalstoffen af te voeren.
– Blijf gezond eten en voldoende (water) drinken.
– Zorg dagelijks voor minimaal 40 minuten aan extra beweging. Dit zorgt voor een constant betere doorbloeding en lymfecirculatie.

Kleding
Belangrijk bij de training is dat je een loszittende korte (sport)broek draagt, een handdoek binnen handbereik hebt en een flesje water van minimaal een halve liter. Tijdens de VacuStep training wordt aanbevolen om regelmatig te drinken (minimaal 0,5 liter). Doordat de stofwisseling gestimuleerd wordt vindt er een optimale vetverbranding plaats. Het water levert een positieve bijdrage aan het vetverbrandingsproces dat door de VacuStep is ingezet.
Ga nooit een VacuStep training doen met een lege maag

 

Niet aan te raden
Het is voor personen met klachten of omstandigheden uit het onderstaande overzicht niet aan te raden om gebruik te maken van de VacuStep:

  • Hartklachten
  • Personen met een pacemaker
  • Trombose
  • Bloedvatontsteking
  • Extreme spataderen
  • Hevige astma
  • Epilepsie
  • Zwangerschap

Nieuwsgierig?

Je bent welkom om te proberen of sporten in warmte iets voor jou is.

Tijdens de proefles laat ik je kennismaken met het trainen in de infraroodcabine.

De proefles is gratis en duurt ongeveer 3 kwartier.