Get Shaped | Bewegen
353
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-353,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,columns-3,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Bewegen

 

Sporten doen we in warmtecabines. Sporten in warmte is goed de doorbloeding, heeft een reinigende werking, is fijn voor de spieren, stimuleert de vetverbranding en werkt heerlijk ontspannend!

Tijdens het sporten in de warmtecabines (ook wel TFM-cabines genoemd) wordt er liggend een doelgericht trainingsprogramma uitgevoerd. Doordat de oefeningen liggend worden uitgevoerd worden de rug en gewrichten ontzien. Het programma wordt speciaal op u afgestemd, er wordt rekening gehouden met conditie, gezondheid, gewicht en leeftijd.

persoonlijke begeleiding fit worden afvallen sporten gezonde voeding

Voor mensen met lichamelijke klachten zoals hernia, instabiliteitsklachten of gewrichtspijn is sporten in warmte heel geschikt. Door de spierversterkende-, stabiliserende- of stretchoefeningen in een verwarmde cabine uit te voeren bewegen gewrichten soepeler, herstellen spieren sneller en wordt bewegen makkelijker.

 

Zeker niet onbelangrijk: ik weet uit ervaring dat veel mannen en vrouwen liggend sporten in warmte ontspannend én heel erg fijn vinden. En als het fijn is, ga je vaker en heb je beter resultaat!

Waarom bewegen in een TFM cabine?

Hieronder zie je alle voordelen op een rijtje:

De infraroodstraling werkt diep in op de spieren, het voorkomt daarmee spierpijn en stimuleert de doorbloeding. Hierdoor wordt de afbraak van vetreserves geactiveerd.

Individueel afgestemde trainingsprogramma’s en persoonlijke begeleiding.

Natuurlijke spieropbouw en figuurverjonging door de vorming van een natuurlijk korset.

Positief effect op vermoeidheid, stress, hoofdpijn en slaapstoornissen.

Een sterk verbeterde stofwisseling.

Verlichting van veel reumatische- en gewrichtsklachten.

Vermindering van cellulitis.

Groepslessen

HOT HIIT

 

High Intensity Interval Training.
30 minuten lang alles geven wat je hebt!

 

Deze training is gebaseerd op intervaloefeningen met cardio en kracht, afgewisseld met korte pauzes van actief herstel en rust. Tijdens de hot hiit lessen werk je aan snelheid, kracht en uithoudingsvermogen. Alle spieren van het lichaam worden aangepakt en je voert de oefeningen op hoog tempo uit.

 

Doordat je bij deze workout korte, intensieve oefeningen achter elkaar uitvoert inclusief rustpauzes, stimuleert dit je vetverbranding tot 48 uur na je workout!

Tijdens zo’n intensieve workout put jij je lichaam namelijk uit en je lichaam heeft niet voldoende zuurstof die binnenkomt door je ademhaling. Je lichaam moet dan harder werken om de zuurstofvoorraad op peil te houden. Door HIIT te volgen in de cabine geef je je vetverbranding nog een extra boost! Je energieverbruik neemt namelijk toe in een warme omgeving.

 

Let op! Niet geschikt voor mensen met:

  • Hart- en vaatziekte
  • Hoge bloeddruk
  • Gewrichtsproblemen
  • Of mensen die langere tijd niet aan sport gedaan hebben

 

Daag jezelf of je maatje uit om samen een hot hiit les te proberen en ga tot het uiterste!

Pilates

 

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen.

 

Het hele lichaam is betrokken bij pilates. Maar je traint vooral je rompstabiliteit oftewel core-stability. Met ‘core’ wordt je romp of je kern bedoeld: een korset van spieren rondom je rug, buik en bekken. Bij het uitvoeren van allerlei bewegingen heb je deze spieren nodig. Een stabiele, sterke kern vermindert het risico op blessures en daarom is het verstandig om de stabiliteit van je kern te trainen.

Bij elke pilatesoefening zorg je ervoor dat je rug, buik en bekkenbodem aangespannen zijn. Elke beweging die je maakt, begint bij de kern van je lichaam. Een sterke kern geeft je met elke activiteit meer kracht en balans. De oefeningen beschermen je rug in het dagelijks leven en zorgen voor een goede houding.

 

Veel vormen van beweging richten zich op het trainen van losse delen van het lichaam in plaats van het trainen van het hele lichaam. Hierdoor worden bepaalde lichaamsdelen versterkt, maar andere juist weer verwaarloosd. Het zijn de meer oppervlakkige spieren die worden getraind. De diepliggende spieren die je nodig hebt voor een correcte houding in het dagelijks leven en die je helpen blessures te voorkomen, woorden daarentegen over het hoofd gezien. Pilates traint het hele lichaam, waardoor het zich gelijkmatig ontwikkeld.

Nieuwsgierig?

Je bent welkom om te proberen of sporten in warmte iets voor jou is.

Tijdens de proefles laat ik je kennismaken met het trainen in de infraroodcabine.

De proefles is gratis en duurt ongeveer 3 kwartier.