Get Shaped | Veelgestelde vragen
365
page-template-default,page,page-id-365,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,columns-3,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
Waar staat TFM voor?

TFM betekent Thermo Fysische Methode, deze methode is gebaseerd op algemeen aanvaarde principes uit de sportgeneeskunde, fysiotherapie en voedingsleer. Centraal hierin staat de actieve bewegingstherapie. Je voert liggend doelgerichte (figuurcorrectie) en medisch verantwoorde oefeningen uit in een door infrarood verwarmde cabine. De infrarood werkt diep in op de spieren, voorkomt daarmee spierpijn en stimuleert de doorbloeding. Hierdoor wordt de afbraak van vetreserves geactiveerd.

Waar komt de TFM-methode vanaf?

Het bewegen in warmtecabines is ruim 30 jaar geleden ontwikkeld door Zwitserse therapeuten als een doelgerichte methode om te sporten voor vrouwen, onder meer om af te vallen. Het was eigenlijk een soort antwoord op de spieropbouw gericht op de mannelijke gyms in die tijd. Deze Zwitserse methode was meer gericht op vrouwen en shapen. De warmte zorgt voor toename van energieverbruik en stimuleert de vetverbranding.

Ik heb reuma of fibromyalgie, is dit wat voor mij?

Juist! Doordat je beweegt in infraroodwarmte, help je je spieren een handje mee. Je voert de oefeningen liggend uit, waardoor je spieren en gewrichten ontlast worden. Je bewegingsschema wordt volledig afgestemd op jouw beperkingen. De ervaring leert dat mensen met fibromyalgie, reuma of reumatische klachten zoals nek-, rug-, knie- of andere gewrichtsklachten, zich erg prettig voelen bij deze manier van bewegen. Bewegen is belangrijk bij deze klachten omdat het je conditie verbeterd, mogelijk neem je gewicht af, je eet gezonder, je spieren worden sterker, kortom je voelt je snel fit(ter).

Waarom betaal je per 10 lessen?

Omdat je na 10 lessen een ander programma, met andere oefeningen, krijgt. Zo worden er dus steeds andere spieren getraind en raakt je lichaam niet gewend aan een bepaalde training.

Hoeveel keer per week sporten in de warmtecabine?

Voor die spiermassa is het beste om minimaal 2 keer per week te komen. Meer is altijd beter om sneller resultaat te krijgen.

Hoe warm is het in de cabine?

De cabine word verwarmt tot 37 graden. Je ligt met je hoofd buiten de cabine zodat je hoofd koel blijft.

Mag ik sporten tijdens mijn zwangerschap?

Ja dit mag! Geef het wel aan, want de oefeningen moeten hierop worden aangepast!